Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nadnárodní společnosti

30. 1. 2019

Nadnárodní korporace vznikly na základě:

  • Dobrovolného slučování nebo nucených fúzí (převzetí společnosti za účelem potřebné reorganizace)
  • Formou poboček, franšíz a pomocí reklamy žádoucího životního stylu jako např.: McDonald’s, Coca-Cola, Pepsi Cola, Starbucks atd.
  • Moderní společnosti přinášející nové technologie, které poskytují informace, možnost získání práce, komunikaci s úřady, zaměstnavateli a dosud neznámými lidmi, nabídky firem a zábavu, čímž lidem zjednodušují život. Mezi ně patří např.: Apple Inc., Microsoft, vyhledavač Google, družicový systém GPS, sociální sítě atd.

Vše je zaměřeno spolu s uspokojováním přání i společenského statutu lidí za cílem získávání vyšší ziskovosti a vlivu. Rozšiřují se na základě mezinárodního tržního plánování mezipodnikovou spoluprací. Čím víc má firma, poboček, dceřiných podniků a franšíz ve více zemích, tím dosahuje vyšší ziskovosti.

„Zázrak: Čím více sdílíme s druhými, tím více máme.“ (Leonard Nimoy [on line] blog.hearth.net)

Struktura nadnárodní korporace a její provázanost v jakékoli lokalitě:

korporace.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nadnárodní firmy většinou fungují na tomto základě:

  1. Export pracovních míst do míst s co nejnižšími náklady, nejlevnější pracovní silou, příznivou infrastrukturou, vysokým zabezpečením bezpečnosti a stability
  2. Většinou zvyšují zaměstnanost na úkor příležitostí malého podnikání (živnostníků)
  3. Jistota získání investičních pobídek, dlouholetých daňových prázdnin a podle možnosti i o EU dotací
  4. Zatížení a zhoršování životního prostředí
  5. Často daní v daňových rájích

„Marketéři dosahují zisků, protože spotřebitelé kupují to, co si přejí, nikoli to, co potřebují. Cestou k ziskovému růstu je uspokojování přání, nikoli potřeb.“ (Seth Godin [on line] citáty.net)

Všude, kde působí, získávají jednostranné výhody za nabídku pracovních míst. U nás většinou stále ještě působí montovny, a další nízkopříjmoví zaměstnavatelé s platy blízko minimálních mezd. I přes aktivní prosazování svých zájmů vlastními silami i za pomoci lobbistů je zvlášť v posledních letech začaly ovlivňovat vnitřní i vnější tlaky.

Působení vnějšího a vnitřního ovlivňování:

korporace1.jpeg